Impressie jeugd act. 2023

De koolmees
De eerste bijeenkomst van het Jeugd-IVN in het nieuwe jaar was op 21 januari. We hebben gisteren (i.v.m. een feestje) en vandaag met bijna 50 kinderen gewerkt aan het thema vogels en met name aandacht voor de koolmees. De Jeugd IVN-ers worden de vogelaars van de toekomst: bij de quiz vogelherkenning was er geen enkele score onder de 15 soorten!
Er zijn prachtige vogelkastjes voor de koolmees gemaakt en de kinderen weten nu wie de processierups is. Processie blijkt wel een bekend begrip voor ouderen, maar voor de kinderen minder.
Tot slot, we zitten midden en de winter en de vogels zitten te wachten op voer, dus een voederketting.
Een leerzame en gezellige middag. Dank aan de ouders die hun steentje hebben bijgedragen.  Zonder jullie hadden we niet zoveel kinderen een plezier kunnen doen.

Camouflage bij dieren
Vanmiddag, 25 februari 2023, zijn we aan de slag geweest met het thema camouflage. Welk dier ben jij en waar zou jij je verstoppen om niet gezien te worden? De kinderen hebben met takken en stenen het dier gemaakt dat ze wilden zijn.

Kidsparty
Dit weekend vond de Kidsparty plaats in GaiaZOO te Kerkrade. De kids van het jeugd-ivn waren er bij. Dank aan Ruud, Odile, Sandra, Liesbeth en de papa van Lucas en Jonah.

Paardekop Ysselsteyn
Op ontdekkingsreis op de Paardenkop in Ysselsteyn op zaterdag 20 mei 2023.

Belevingstuin Servaashof
Op 16 september waren we met de kids van het Jeugd-IVN in de belevingstuin van Servaashof. Blote voeten pad, fruit eten, beestjes zoeken, boomhoogte meten, een schilderij met afdrukken van bladeren en klimmen en klauteren.

Paddenstoelentijd
Vanmiddag, 14 oktober, met de kids van het Jeugd-IVN en enkele ouders veel verschillende paddenstoelen gespot. De gekraagde aardster kreeg veel bewondering, maar ook de aardappelbovist, want wanneer je daar op drukt komt er heel veel stof, lees sporen. We hebben niet alleen paddenstoelen gezien, maar ook op het eind gebakken, wel champignons. Want ja wat is giftig en wat niet. Het enthousiasme bij de kinderen spatte eraf.

De wolf
Gisteren, 18 november, was de laatste activiteit in 2023 voor de jeugd van het IVN Geysteren-Venray. Het thema was: het leven van de wolf. Helaas was het niet het beste weer om naar buiten te gaan. Echter het Jug en de gymzaal van de Alde Schol in Geysteren, waar je toch ook lopen als een wolf kunt doen, bieden genoeg ruimte voor een gezellige, leerzame en plezierige middag.